عمل جراحی دیسک گردن

بیش از 90 درصد افراد  درد  ناشی از بیماری دیسک گردن را تجربه می کنند .

بیماری دیسک گردن به دلیل ناهنجاری های موجود در مهره های گردنی ایجاد می شود که می تواند منجر به درد گردن در اثر التهاب یا اسپاسم عضلانی شود.

فیلم عمل جراحی دیسک گردن توسط دکتر عرفان قربانی مقدم

بیماری دیسک گردن به طور معمول شامل از بین بردن دیسک عصبی یا ایجاد فشار به نخاع است. این عمل جراحی ، دیسککتومی نامیده می شود. بسته به جایی که دیسک در آن قرار دارد ، جراح می تواند آن را از طریق یک برش کوچک یا در قسمت جلویی (دیسککتومی قدامی) یا پشت (دیسککتومی خلفی) گردن در حالی که تحت بیهوشی قرار دارید ، خارج کند. یک روش مشابه ، دیسککتومی ، دیسک را از طریق برش کوچکتر با استفاده از میکروسکوپ یا دستگاه بزرگنمایی دیگر حذف می کند. بسته به وضعیت بیمار ممکن است از روش های مختلفی استفاده کرد .

عمل جراحی دیسک گردن

آیا تمام افراد می توانند  از جراحی ریسک گردن استفاده کنند ؟

افراد مبتلا به پوکی استخوان ، بیماری مفاصل ، عفونت ، التهاب در محل یا حساسیت به فولاد ضد زنگ ممکن است کاندید جراحی جایگزینی دیسک گردن نباشند.

با جراحی فیوژن ، جراح دیسک آسیب دیده را برداشته و پیوند استخوانی (که یا از باسن بیمار گرفته می شود یا از یک کادور) گرفته شده را در فضای بین مهره ها قرار می دهد. پیوند استخوان سرانجام به مهره های بالا و پایین آن فیوز می شود. یک صفحه فلزی ممکن است در مهره های بالا و پایین پیوند پیچیده شود تا استخوان در جای خود نگه داشته شود در حالی که با مهره ها بهبود می یابد .با فیوژن گردن اغلب می توان به تسکین درد کمک کرد .

تنها نکته ای که نیاز به توجه دارد ،این است که بعد از عمل ، بسیاری از افراد متوجه می شوند که برخی از حرکات در گردن خود را از دست داده اند .

خطرات جراحی دیسک گردن

اگرچه جراحی دیسک گردن به طور کلی بی خطر است ، اما خطرات زیادی دارد ، از جمله:

خون ریزی بیش از حد

واکنش به بیهوشی

درد مزمن گردن

آسیب به اعصاب  و نخاع

افزایش طول دوره درمان در فرد

بورد تخصصی جراحی مغز و اعصاب عضو انجمن نورو اسپاین عضو انجمن جراحان ستون فقرات.شماره های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر

بهبودی بعد از جراحی دیسک گردن

معمولا چند ساعت بعد از  جراحی دیسک گردن می توانید  از جای خود بلند شوید  و حرکت کنید  احساس کمی درد  در ناحیه  ای کهع عمل جراحی  انجام شده است کاملا طبیعی است. دکتر عرفان قربالنی مقدم  قبل از اقدام به جراحی و بعد از  ان  مشاوراتی را به بیماران  خود می دهند  تا بتوانند تا جای ممکن   طول دوره درمان را کوتاه تر کنند .

اگر شما هم از درد  گردن  خود  رنج می برید و نیاز به جراحی  دارید  بهتر است با مطب دکتر عرفان قربانی مقدم  جراح  مغز و اعصاب  تماس بگیرید .

نه − 6 =